2010. november 7.

Sütőtökös muffin 2. - karamelles-diós változat Trinitytől


Ilyenkor november-december tájékán egyik rokonunktól rengeteg sült tököt kapunk, ezért vadászom a sütőtökpürét tartalmazó recepteket. Elkészült a Kifőztük legfrissebb számából, Jade konyhájából származó sütőtök rolád, sőt abból már ismételtünk. Valami csúcsfinom minden kóstoló véleménye szerint! Aki még nem töltötte le az aktuális számot, tegye meg, mert ezenkívül is rengeteg finomság található benne.

A bejegyzésem tárgya viszont most Trintytől a sütőtökös muffin. Itt ülünk este a focimeccs előtt, és eléggé el nem ítélhető módon esszük a langyos sütit... Igaz, nyugtatgatom a lelkiismeretemet, 5 dkg cukorral kevesebbet tettem bele, mert a sütőtök elég édes volt. No meg a tetején is csak éppen van egy kis karamell;D

Tényleg finom, és a Barcelona is győzött:))

Hozzávalók

10 dkg nádcukor
2 tojás
10 dkg vaj
1-1 mokkáskanál só, fahéj és szegfűszeg
1 löttyintés vaníliakivonat (kb. 1 teáskanál)
35 dkg sütőtökpüré
15 dkg durvára aprított dió
13 dkg liszt
1 csomag sütőpor

Így szépen sorban összedolgoztam a hozzávalókat, majd elosztottam a 12 muffinpapírban; kicsit több volt egyben, mint szokott lenni, de nem akartam 3 muffin kedvéért duplán járatni a sütőt. Nem is volt semmi probléma, 180 fokos légkeveréses sütőben 23 perc alatt szépen megsültek. 15 perc után letakartam a tepsit sütőpapírral, mert barnult a sütik teteje. Mikor kész voltak, kivettem és rácsra tettem hűlni.
Végül 4 dkg cukorból karamellt készítettem, 1-1 teáskanálnyit a muffinok tetejére csorgattam.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szépségesek és guszták

Dia írta...

Tetszetősek!

Kata írta...

...és nagyon finomak! Köszi lányok!:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin