2015. február 11.

Szirnyiki

...avagy orosz túrópalacsinta. Miután már jó ideje várólistán volt Piszke bejegyzése alapján, időről időre vágyakozva gondoltam, hogy majd egyszer megcsinálom, de mindig más lett helyette. Az egyik napra volt maradék húsos bableves, és döntöttem, hogy namármostakkor végre szirnyikit eszünk:) Gondolkoztam, hogy kicsit változtatok, de győzött a józan ész, hogy legalább egyszer készüljön el a leírás szerint. Azért egy pici lisztet kispóroltam belőle, meg felcseréltem a finomlisztet tönköly fehérlisztre, ezek jók voltak a lelkiismeretem megnyugtatására, és biztosan nem rontottak a végeredményen:) 

Éééés igaza van Piszkének, a palacsinta tényleg nagyon finom!:) Azért legközelebb kettőnknek kicsit többet sütök fél adagnál, mert az uram éhes maradt (persze, mert a bableves olyan most nálunk, hogy kevesebb a bab, több a zöldség és a hús, és az utóbbiból ez alkalommal sajnos nem maradt elég). Nekem 5,5 cm-es szaggatóm van, azzal készítve 24-26 szirnyiki lesz belőle. Az egész adag szénhidráttartalma kb. 62-65 g.



Akkor a hozzávalók nálam (3-4 személyre)

50 dkg túró
2 tojás
4 dkg nyírfaporcukor
4 dkg tönköly fehérliszt
1 citrom reszelt héja
1 teáskanál vaníliakivonat
1 csipet só
a formázáshoz:
liszt
a sütéshez:
kb. 5 dkg vaj
a tálaláshoz:
kb. 4 evőkanálnyi tejföl kevés nyírfaporcukorral elkeverve

A túrót, a tojások sárgáját és a cukrot botturmixszal simára dolgozzuk. Hozzáadjuk a lisztet, a citromhéjat, a vaníliát. A sóval kemény habbá vert tojásfehérjét beleforgatjuk, és a masszát legalább fél órát pihentetjük.
A munkafelületet bővebben megszórjuk liszttel. Rákanalazzuk a túrókrémet, és vizes kézzel kb. 1 cm vastagra igazítjuk, vigyázva, hogy az alul a liszt megmaradjon. Lisztbe mártott szaggatóval kiszaggatjuk. 1,5-2 dkg vajat széles serpenyőben felolvasztunk, és közepes lángon, oldalanként 4-5 perc alatt a kis palacsintákat pirosra sütjük, majd papírtörlőre téve lecsöpögtetjük. A maradék masszát újra lisztes felületre pakoljuk, szaggatjuk, és a serpenyőbe újra vajat téve kisütjük. 

Még melegen, cukros tejföllel tálaljuk. Nyammmmm, máris ismételném:)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin