2016. március 4.

Szilvás gombóc

Vannak/voltak olyan ételek, amelyeket régen ki sem kellett saját kezűleg próbálni, mert anyukám vagy anyósom bőszen készítgette, ezért nekem kimaradtak. Így volt ez a szilvás gombóccal is, és amikor először voltam kénytelen főzni, szanaszét jöttek a gombócok, és úgy döntöttem, nem is kell nekem ilyet csinálni. Persze a kisördög nógatott belülről, hogy nem igaz, tán csak nem fog velem egy gombóc kibabrálni ;) Baráti tanácsra a Kifőztük honlapjáChéf Viki receptjét próbáltam ki, és valóban telitalálatnak bizonyult: az általam óhajtott krumplis alaptésztából puha, egyben maradós, finom gombócok születtek! Próbáljátok ki, működik! :)


Most, télen, mivel fagyasztott szilva az alapanyag, néhány dolgot figyelembe kell venni: nem szabad hagyni a gyümölcsöt kiengedni, és ha sok lenne rajtuk a zúzmara, érdemes papírtörülközővel kicsit letörölgetni róluk. Amikor már forrni kezdett volna a víz, akkor tettem a fél szilvákat a tésztára, és igyekeztem gyorsan dolgozni velük, nehogy a keletkező lé tönkretegye a végeredményt.

És akkor a recept:

kb. 80 dkg főtt krumpli 
25-35 dkg liszt 
2 tojás 
15-20 szem szilva 
1 evökanál cukor vagy édesítö
1 kávéskanál őrölt fahéj
olaj
zsemlemorzsa

A krumplit enyhén sós vízben puhára főzzük, még melegen megtörjük, és teljesen kihűtjük.

Beledolgozzuk a tojást és a lisztet. Az utóbbiból annyit, amennyit felvesz. Puha, rugalmas tésztát kell kapjunk.
Lisztezett munkalapon ujjnyi vastagra nyújtjuk, nagyjából egyenlő darbokra vágjuk.

A kimagozott szilva közepébe fahéjas cukrot/édesítőt teszünk, a tésztába csomagoljuk, vigyázva, ki ne folyjon főzés közben a leve.

Több adagban, lobogva forró vízben kifőzzük a gombócokat. Ha feljönnek a víz tetejére, még 1-2 percig főzzük. 
Pirított zsemlemorzsába hempergetjük.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin